Elkészült a 4-es metró alagútjainak első eleme < Hírek | Magyar Betonelemgyártó Szövetség

Menü
Belépés felhasználóknak
Felhasználónév:

Jelszó:

Emlékezz rám!

Elkészült a 4-es metró alagútjainak első eleme

Múlt pénteken (november 24-én) legyártották a 4-es metró alagútjainak első elemét, egy ún. vasbeton tübbinget. A próbagyártásra Szlovákiában, Budapesttől 178 km-re került sor, onnan szállítják majd az elemeket az Etele térre, az alagút bejáratához. A próbagyártás során a magyar és külföldi szakemberek, rendkívüli alapossággal vizsgálták meg a szerkezeti elemet. Az akkurátus előkészítő munkának köszönhetően, az elkészült tübbing várhatóan minden feltételnek maximálisan megfelel. A próbagyártás kiértékelését követően lehet majd kiadni az engedélyt a sorozat gyártásra.
A négyes metró kétszer 7,4 kilométer hosszú vonalán a két alagútba megközelítőleg 46 ezer darab tübbinget építenek be. A tübbingek rendkívül ellenálló speciális betonkeverékből készülnek. Egy elem több mint 3500 kilógrammot nyom és több mint 100 tonna nyomást is elvisel. Szükség van a rendkívüli terhelhetőségre, hiszen ezek az elemek tartják majd meg több évtizeden keresztül az alagutat körülvevő föld tömeget.

image

Az alagútépítése szinte teljesen automatizált. Egy több mint 100 méter hosszú géplánc, ún. pajzsgép építi az alagutat, mely emberi kéz érintése nélkül helyezi az alagútfalba a tübbing elemeket.(A gép részletes működéséről animációs filmet nézhet meg az interneten http://www.metro4.hu/hogyanepul_alagut_anim.php linken)
Az alagútépítés a tervek szerint jövő év tavaszán indulhat. Ez némi csúszást jelent az előzetes tervekhez képest, azonban az év elején készült ütemtervek nem számolhattak azzal az eshetőséggel, hogy egy telekügyi vita miatt szükség lesz az építési tervek módosítására. A változtatásra azért volt szükség, mert az Etele téren épülő pajzsindító akna egy szakaszát magánterület igénybevételével kellett volna megépíteni, azonban a tulajdonos irreálisan magas közel 1 milliárdos árat kért az alig 500 négyzetméteres területért. Ezért a beruházók más megoldást kerestek és az aknát 40 méterrel hátrébb helyezték, ez azonban a tervek módosítását és újbóli engedélyeztetését vonta maga után, mely időbe került.





Vissza
Megosztás: